Nya smycken

Det tog lite längre tid att bli klar med foton på mina smycke än jag trodde.


Det är inte enkelt att ta bilder på smycken.
Hur kan man bäst lägga dem för att visa att de är vackra?

Har ni någon idé?

Till den första bilden använder jag min trämannekäng,
jag hoppas att det går bra.


 smycke






ARMBAND

Jag gjorde tre armband med sötvattenpärlor
i olika färger.

 smycke






FÖRSTA ARMBANDET
är med gula sötvattenpärlor
som är ca 5 mm stora,
och jag sammanfogade dem med små gulbruna  glaspärlor.


                                                                                          mått 21cm inkl. låset
 smycke
                                                                                                                         180kr





ANDRA ARMBANDET  är med sötvattenpärlor, ca 5mm stora, 
i olika färger och med vittgula glaspärlor emellan.

Allt är på tre separata metalltrådar som jag satte ihop vid låset 

                                                                                      mått 20,5 cm inkl. låset
  smycke
                                                                                                                              250kr





TREDJE ARMBANDET   är en blandning av stora och vita sötvattenpärlor ca 1cm stora,
samt mindre sötvattenpärlor 7-8 mm i olika färger
sammanfogade med små krämfärgade glaspärlor emellan.

                                                                                             mått 21 cm inkl. låset
 smycke
                                                                                                                        200kr


HALSBAND

FÖRSTA HALSBANDET 
är gjort av sötvattenpärlor i olika färger
sammanfogade med  små glasspärlor. 

Allt är på tre separata metalltrådar som jag satte ihop vid låset.


Halsbandet passar perfekt till den andra armbandet som är gjort på samma sätt.


smycke
                                                                                                                        380kr
                                                                                          mått 49cm inkl. låset

    
  




ANDRA HALSBANDET 
är gjort av gråa sötvattenpärlor ca 8 mm stora,
blandade med små glaspärlor i obestämda mörka färger.


smycke
                                                                                                                         250kr
                                                                                            mått 42cm inkl. låset







TREDJE HALSBANDET är en sammanlänkning av 4 till synes separata halsband 
i olika längd och med identiska pärlsammansättningen i trådar 1- 3 respektive 2 -4.
Jag har använt sötvattenpärlor i gul och brun färg ca 7 -8 mm stora.
Dessa har fogats ihop med bruna- och krämfärgade glaspärlor
enligt ett växelvis mönster presenterat nedan.

                                                                                                     BORTSKÄNKT
smycke

                                                                                  mått 47 - 84 cm inkl. låset 






EN RING
Ringen är baserad på en metallring på vilken jag satte tre sötvattenpärlor med hjälp av en silver råd .

                                                                                                   BORTSKÄNKT
smycke

mått 18 mm i diameter




                                                                                                                             Kasia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0